Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2016

Γιατί τα light αναψυκτικά δεν βοηθούν στην απώλεια βάρους




Γιατί τα light αναψυκτικά δεν συμβάλλουν πραγματικά στην απώλεια βάρους;

Πολύς κόσμος θεωρεί λανθασμένα πως τα light αναψυκτικά οδηγούν στην απώλεια βάρους και το αδυνάτισμα με αποτέλεσμα να τα καταναλώνει και να καταλήγει να αναρωτιέται γιατί δεν άλλαξε τίποτα!



Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε, όποιος καταναλώνει αναψυκτικά, είτε αυτά είναι light είτε όχι, μέχρι να τελειώσει η μέρα θα έχει καταναλώσει πάνω κάτω τις ίδιες θερμίδες.

Αυτό δεν συμβαίνει εξαιτίας των θερμίδων των αναψυκτικών, που διαφέρουν, αλλά σε εκείνες που προσλαμβάνει κανείς από άλλες τροφές στη διάρκεια της μέρας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα light αναψυκτικά δεν αδυνατίζουν καθώς ανοίγουν την όρεξη για κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από το φαγητό.

Στη έρευνα συμμετείχαν 30 νέοι, υγιείς άνδρες στους οποίους οι ερευνητές χορήγησαν τέσσερα διαφορετικά αναψυκτικά, το ένα από τα οποία περιείχε ζάχαρη και τα υπόλοιπα ασπαρτάμη, στέβια ή ένα άλλο γλυκαντικό που χρησιμοποιείται στην Κίνα και παράγεται από το monk fruit.

Η μελέτη κράτησε αρκετές μέρες, με τους εθελοντές να τρώνε κάθε πρωί ένα κλασικό πρωινό και ως δεκατιανό να πίνουν ένα ποτήρι 500 ml αναψυκτικό με ζάχαρη ή light.

Μία ώρα αργότερα οι ερευνητές τούς ζητούσαν να φάνε το μεσημεριανό, συνιστώντας τους να σταματήσουν το φαγητό μόλις ένιωθαν χορτάτοι.light

Επιπλέον, πριν και μετά το γεύμα μετρούσαν τα επίπεδα γλυκόζης (σακχάρου) και ινσουλίνης στο αίμα τους, ενώ τους ζητούσαν να τηρούν καθημερινό, αναλυτικό ημερολόγιο διατροφής για την υπόλοιπη μέρα.


Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα, «η ενέργεια (θερμίδες) που γλίτωναν οι εθελοντές όταν έπιναν τα λάιτ αναψυκτικά, αντισταθμιζόταν πλήρως από την αύξηση των θερμίδων που κατανάλωναν στα επόμενα γεύματα της ημέρας», ανέφερε χαρακτηριστικά η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Σιου Λινγκ Τέι, από το Κέντρο Έρευνας Κλινικής Διατροφής του Ινστιτούτου Κλινικών Επιστημών της Σιγκαπούρης.

Η αλήθεια είναι πως κάθε φορά που καταναλωνόταν light αναψυκτικό, κατανάλωναν κατά μέσον όρο 80 θερμίδες επιπλέον με το μεσημεριανό τους γεύμα ή/και με τα επόμενα γεύματα της ημέρας.

Οι ερευνητές αναφέρουν, λοιπόν, πως αυτό δεν οφείλεται σε υπερκατανάλωση αλλά αύξηση της όρεξης μετά το γεύμα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στη Διεθνή Επιθεώρηση Παχυσαρκίας.